Dru Yoga

Dru yoga of hartyoga is een zachte en helende yogavorm die zich richt op het versterken van je hartkracht. De yoga werkt rustig en verdiepend. Door op een vloeiende en aandachtige manier te bewegen gaat je energie stromen en vloeien stress en spanning weg.

In de loop van je leven kunnen ervaringen en emoties zich vastzetten en je levensenergie blokkeren. Fysiek zetten deze emoties zich vast als (chronische) spanning in je lichaam in spieren, organen en gewrichten. Op emotioneel en mentaal niveau kunnen ze leiden tot minder veerkracht, negatieve gedachten, piekeren, depressie, en andere psychische klachten. Je energieniveau daalt.

Dru yoga laat de energie weer stromen en draagt bij aan lichamelijke en geestelijke gezondheid. De body, heart en mindtechnieken brengen je bij de heelheid en de stilte in jezelf en in je hart.

Gezondheid en flexibiliteit
Doordat de energie langs de ruggengraat weer gaat stromen wordt je soepeler en vitaler en je versterkt je spieren. Stress, spanning en stijfheid worden losgelaten. Je krijgt meer lichaamsbewustzijn en voelt wat er in je lichaam gebeurt en wat het nodig heeft.

Emotioneel evenwicht
Je komt bij het besef dat wat je zoekt in jezelf, in je eigen hart aanwezig is. Door het verruimen van de je hartsenergie, ervaar je kwaliteiten van zachtheid, compassie en vriendelijkheid voor jezelf. Lastige en pijnlijke emoties kun je sneller loslaten en je komt emotioneel in balans.

Rust en stilte in je hoofd
Door de balans tussen beweging en rust ontstaat stilte in je bewegingen en in jezelf. Je brengt lichaam en geest in balans. Dat geeft rust in je hoofd en rust in de drukte van het dagelijkse bestaan.

Door de yogaoefeningen met aandacht uit te voeren kom je in het hier en nu. Je leert jezelf waar te nemen: je lijf, je gevoelens en gedachten en oordelen. Je leert je grenzen accepteren en onderzoeken. Dit alles doe je met compassie en mildheid voor jezelf.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailfacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Vind mij op

linkedinlinkedin

Praktische informatie

Kom je voor het eerst neem dan van te voren contact op, zodat je zeker bent van een plek in de les. Je bent een kwartier voor aanvang van de les welkom om al even rustig aan te komen. Als je niet aanwezig kunt zijn hoor ik het graag 12 uur van te voren via app of sms.

Voorbereiding

  • Dekentjes, matjes en kussens e.d. zijn aanwezig in de yogaruimtes.
  • Als je het prettig vind om op een eigen handdoek te liggen, neem die dan zelf mee.
  • Neem in ieder geval een flesje water mee voor tijdens de les.
  • Draag kleding waarin je makkelijk kunt bewegen.
  • Eet een lichte maaltijd, zodat je maag niet te vol is.

Gezondheid

  • De zachtheid maakt Dru Yoga toegankelijk voor iedereen. Het maakt niet uit of je dik of dun, beginnend of ervaren, oud of jong, stijf of lenig bent.
  • Als je deelneemt aan de lessen is dat volledig op eigen risico.
  • Luister naar je lichaam en de grenzen die het aangeeft.
  • Geef voor aanvang van de les aan als je een blessure of klachten hebt, dan krijg je aanwijzingen en aanpassingen om binnen je eigen mogelijkheden je grenzen te verkennen.
  • Bij twijfel neem dan contact op met je huisarts of specialist voordat je deelneemt. Hun adviezen zijn dan leidend.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailfacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Vind mij op

linkedinlinkedin